Postavka obuhvata crteže u tehnici olovka na papiru, slike u tehnici ulje na platnu, kao i 5 skulptura rađenih u poliesteru i kombinivanim tehnikama. Radovi pripadaju recentnom umjetničkom stvaralaštvu Marka Čakalovića. Pored navedenog, izložene su i fotografije skulptura i reljefa koje se nalaze u privatnim kolekcijama u Belgiji, nastale u prethodnih nekoliko godina.

Izložbu je otvorila kustoskinja Selma Đečević, koja potpisuje uvodni tekst kataloga pod nazivom „Simulakrum/ Mit o kiborgu“.

„Pred nama je oštra kritika svijeta – rastvorenog u fikciji; simulakrum, kao (kako kazuje Bodrijar) „privid koji se nikad više ne razmjenjuje za stvarno, nego se mijenja u sebi samom, u jednom neprekidnom kruženju čija referencija i obim nigdje ne postoje“. Iluzija koja je zamijenila suštinu i vjerodostojnost prikazana je kod Čakalovića jednako vješto, bilo da se radi o poliesteru, ulju, olovci ili kombinovanim tehnikama. Njegove umjetničke postavke i „inscenacije“ odraz su katastrofičnog svijeta, no žanrovskim i stilskim referencama koje nalazimo i storiji umjetnosti prizivaju humani poredak. Romantična i opsjenita tama koja obavija ženske portrete i figure kao metafore ljubavi govori da tijelo nije samo biološka činjenica (kako se to nameće u hedonistički orijentisanoj kulturi materijalog). Tijelo ovdje postaje prostor suprotstavljanja duha i materije, koje je uslovljeno snažnim nametanjem kapitalističkih ideala.“ istakla je Đečević.

Marko Čakalović rođen je 1984. godine u Baru. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju u klasi prof. Pavla Pejovića 2008. godine. Aktivno se bavi skulpturom, slikom i crtežom. Član je ULUCG od 2009. godine. Dobitnik je nagrade za skulpturu Fakulteta likovnih umjetnosti na Cetinju (2007). Dobitnik je nagrade za skulpturu internacionalne umjetničke organizacije ”Glo Art Center” iz Belgije (2019). Učestvovao je na brojnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Njegovi radovi nalaze se u inostranim kolekcijama, uključujući i kolekciju “Glo Art Center“. Kanadski časopis za kulturu “Emboss Magazine, 2016. godine, publikovao je njegove radove, a nedavno je predstavio svoj rad i u Maleziji.

Izložba je dio programa vizuelnih umjetnosti manifestacije Podgoričko kulturno ljeto.

Foto: Samir Lačević