To je njegova treća samostalna izložba u Crnoj Gori. Đuravčević je Crnu Goru predstavljao na 56. Venecijanskom bijenalu umjetnosti 2015. godine, nizom radova koji su izazvali veliko interesovanje kritike.

Rođen u Titogradu (1970), u mješovitoj porodici, od oca Albanca katolika i majke Crnogorke pravoslavke, odrastao je u bogatoj i inspirativnoj kulturno-umjetničkoj sredini. Njegove studije na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju prekinute su izbijanjem rata i nastavljene u Firenci, u Italiji, gdje živi i studira umjetnost do prelaska u Njujork krajem 90-ih godina. U Sjedinjenim Američkim Državama, gde je i danas živi i radi, završava Master studije u oblasti lijepih umjetnosti, a ubrzo ipočinje da predaje u najprestižnijim umjetničkim institutima, kao što su Prat institut i Hanter koledž. Njegovo umjetničko istraživanje, koje povezuju izvanredne vještine u crtanju sa izraženim teorijskim i konceptualnim promišljanjima, razvija se u širokom spektru izraza, od skulpture, instalacije, do videa, objedinjeno oko centralnih tema kao što su sjećanje, identitet, krhkost života, mitovi, ljepota, moć, smrt.

Umjetnik je 2000. godine učestvovao na važnoj izložbi Greater, u Njujorku, MoMA PS1, zatim je izlagao u brojnim umjetničkim centrima i galerijama, uključujući Sjedinjene Američke Države, Njemačku, Španiju i njegova djela su postala dio kolekcija prestižnih institucija kao što je Metropoliten muzej, Muzej lijepih umjetnosti u Bostonu, Univerzitet Harvard, Univerzitet Kolumbija, Kongresna biblioteka u Vašingtonu.

Na izložbi koja je otvorena, povodom predstojećeg praznika 21. maja, Dana nezavisnosti Crne Gore, Đuravčević izlaže dva nova rada, zajedno sa radovima koji su plod njegovih nedavnih istraživanja, kao što je Youth, reflektivnapovršina sa prelivajućim hromatskim i luminističkim efektima, koja na svaki pogled obnavlja čar prolazne pojave duge, koja je vodilja idealnih vrijednosti u svim kulturama.

Naziv izložbe, Vento dell’est, odnosi se na vjetar rata, onaj isti vjetar koji u ovim žalosnim danima pustoši Ukrajinu, pridajući neočekivanu i dramatičnu relevantnost izložbi: djelovi artiljerijskog oruđa koje je već eksplodiralo, pronađeno na mjestima koja su bila poprište rata u Bosni, sastavljeni su u monumentalnu zvučnu instalaciju. Kako piše kustoskinja Frančeska Komiso, „umjetnik preuzima bolno nasljeđe i ne ograničava se na to da ga smjesti u novi formalni poredak, već ga reaktivira, kako u doslovnom tako i u metaforičkom smislu, kroz mehanizam koji duva vazduhu prazne fišeke, proizvodeći zvuk. Rezultat je zagonetna i uznemirujuća skulptura koja funkcioniše kao upozorenje, kao potvrda da moramo stalno biti na oprezu, poput alarma“.
U središtu izložbenog prostora, Motherless Road evocira odsutvo žene, majčinske figure,čime se referiše na arhaičnu i plemensku kulturu koja je još uvek bila primjetna u Crnoj Gori u godinama umjetnikove mladosti, a koja u kontekstu izložbe funkcioniše kao omaž.
Zvuk, koji uvodi izložbu video radom postavljenim na ulazu u Galeriju Art (Youth-Selinunte, 2002-2019), nastavlja se i vani, u posebnoj instalaciji Wake up call, postavljenoj na zgradi nedaleko od galerije.

Izložbu prati katalog u trojezičnom izdanju (crnogorski, engleski, italijanski jezik).

19. maj - 15. jul 2022
Kustoskinja: Frančeska Komiso
Promocija i produkcija: Muzeji i galerije Podgorice